Guide: 5 tips til at få flere Instagram følgere

Ønsker du også over 10.000 følgere på Instagram?

Der findes ingen retningslinjer til at eje et Social Medie som Instagram, men alligevel kunne det godt se ud som om ure webshoppen Watchfelt.dk har løst gåden – Det er trods alt ikke nemt som forretning der har salg for øje, at skabe en stor følgeskare på sociale medier, de har alligevel formået på kun 6 mdr. at få over 10.000 følgere der interagere i deres opslag, liker deres billeder og deltager i deres konkurrencer – Og sidst men ikke mindst, har de en oprigtig interesse i Watchfelt og deres Instagram profil.

Hvis du ikke kender til Instagram, så er det kort fortalt et socialt medie der høre sig bedst til på en mobil enhed, her kan du dele billeder, like billeder, ligge egne billeder op, kommentere på andres billeder og følge en lind strøm af personer med de interesser man selv går op i. Instagram er et visuelt medie hvor det også er muligt at skrive direkte beskeder til andre på Instagram – Det er et medie hvor du i aller højeste grad finder inspiration fra andre og selv inspirere med dine billeder.

Tag et kig på de 5 gode råd fra Watchfelt, der kan kickstarte din Instagram profil op til et helt andet niveau, herunder kommer en mindre resume af deres artikel.

De har lavet den ultimative guide og kan læses lige her: Den ultimative guide til flere Instagram følgere

5 tips til succes på Instagram

Tip 1 – Start med at få en masse følgere

Den ultimative bedste metode at få flere følgere inde på Instagram er via Giveaways, Giveaways er når nogen afholder en konkurrence hvor de fx. giver et herreur eller dameur væk. Vilkårene for at deltage i konkurrencen kunne være at man skal følge profilen og like deres billede, skrive en kommentar og tagge nogle af sine venner. Desværre har der været en stor tendens hos mange private instagram profiler, at de laver Giveaways dagligt og nogle dage flere på en gang, det gør at mediet hurtigt bliver spammet til med konkurrencer og giveaways fremfor de flotte inspirerende billeder man egentligt ønsker at se.

Jeg syntes personligt det er fint med en giveaway i ny og næ og det forstyrre ikke min strøm af billeder, men det er heldigvis så nemt at unfollow en person, hvis man bliver for træt af det de poster. Lige et eksempel på et billede af en giveaway, her kunne man vinde det flotte ur fra Daniel Wellington sammen med anker armbåndet.

Giveaway med Watchfelt på Instagram

Tip 2 – Hop med på en trend

Fifty Shades Of Grey feberen: Det sker fra tid til anden at nogle ting her i verden bliver blæst helt ud af proportion, det skete bla. for Fifty Shades Of Grey da filmen kom i biograferne, det blev vist overalt i medierne og på de sociale medier – Er man hurtig ligesom Watchfelt var det, så kan man nå at ride med på bølgen og høste en masse på den konto. Samme opskrift kan kopieres over til andre aspekter i livet, hvor medierne tager et emne og skriver om det overalt. Der gælder det om at smede imens jernet er varmt. Læs guiden for at se hvordan Watchfelt skabte et øget salg kun pga. Fifty Shades Of Grey.

Fifty Shades Of Grey Giveaway Instagram

Tip 3 – Det handler om at være kreativ

Giveaways med kreativitet: Der er mange måder at lave en giveaway på, men den mest kedelige og mest brugte er klart den hurtige og nemme måde, deltag ved at like, følge og tagge et par venner. Bum og færdig, det tager maks 10 sekunder så deltager man i en konkurrence om en ny præmie. Watchfelt gjorde det at de gik en lidt anden vej og lagde op til en langt mere kreativ giveaway, hvor dem som ville deltage pludseligt skulle ligge telefonen fra sig, være kreativ og bruge tid på opgaven. Det kom der en masse fede billeder ud af og selv så jeg en i min strøm ligge billeder op af den giveaway, også derfor jeg fik øje på den. Rigtig spændene indgangs vinkel og sjovt med en anden form for Giveaways. – Se hvad de fik ud af sådan en form for Giveaway:

      Konkurrence om et flot dameur

 

Tip 4 – Få dig logo til at gå viralt

Logo konkurrence: Nok en af de sværeste ting for et firma, det er at få andre folk til at vise verden deres logo frem, altså have en masse front figurer der ud af til viser forretningens logo – Men netop her i ligger en kæmpe stor branding og back of mind værdi, en værdi Watchfelt fik ud af en af deres kreative konkurrencer. Pludselig så man Watchfelt logoer i forskellige skikkelser og sjove former rundt omkring på folks profiler, det var folk der deltog i deres konkurrence og det var i hvert fald noget folk på Instagram ikke kunne undgå at se. Smart trick 🙂

vind et ur   Man kan vinde et dame ur  Dameur konkurrence Giveaway om dameur  Ur til damer på højkant

Tip 5 – Brug en kendt Instagram profil

Saseline Giveaway: Til tider men heldigvis ikke ret ofte, så kan man se de store Instagram kanoner såsom @Saseline fx. afholde giveaways, det er altid betalte opslag og det er sådan set også på sin plads, de skal jo også tjene penge – Selv på de sociale medier. Watchfelt fortæller om deres succes historie med brugen af kendte Instagram profiler, se hvordan de fik succes og øget salg ved brug af denne taktik i deres guide.

Her kommer linket til den komplette guide: Den ultimative guide til flere Instagram følgere

Derudover kan Watchfelt der sælger andet ind bare ure, men også solbriller og armbånd følges her:  @watchfelt eller instagram.com/watchfelt